عشق مامان و بابا

9 هفته تمام

1391/7/26 23:42
نویسنده : المیرا
508 بازدید
اشتراک گذاری

عزیزم امروز هفته 10 رو شروع کردی.و الان به این اندازه هستی عزیزم

9

((اكنون اندازه كودك شما در حدود 2.5 سانتي متر (حدود اندازه يك دانه انگور) است و وزن او در حدود چند گرم است، اما از آنجا كه ساختار فيزيكي بدن او شكل گرفته است، آمادگي آن را دارد كه به سرعت وزن اضافه كند. او هر روز به يك انسان كامل شبيه تر مي شود. دنبالچه جنيني او كاملا از بين رفته است و اجزاء بدن او (شامل اندامها، ماهيچه ها و اعصاب) آرام آرام شروع به كار خواهند كرد.
پلكهاي او در حالت بسته قرار دارند و تا قبل از هفته بيست و هفتم باز نخواهند شد. او هم اكنون نرمه گوش دارد و در آخر اين هفته، بخشهاي داخلي گوش او كامل خواهند شد. لب بالايي او نيز كاملا شكل گرفته است و دهان، بيني و سوراخهاي بيني او نيز مشخص تر شده اند. نوك انگشتان او كمي بزرگتر شده اند. تمام مفاصل اصلي (شانه ها، آرنجها، مچ ها، زانوها و قوزك پاها) در حال فعاليت مي باشند، كه به كودك شما امكان مي دهند تا اعضايش را حركت دهد. قلب او اكنون به چهار حفره تقسيم شده است و دريچه ها در حال رشد مي باشند. اندامهاي تناسلي بيروني او تشكيل شده اند، اما چند هفته ديگر مي توان تشخيص داد كه كودك شما پسر است يا دختر.))

 

امروزرفته بودم دکتر و بهم گفت که 10 روز دیگه  بیا تا برات سونو گرافی و آزمایش  غربالگری بنویسم.

وای خدایا شکرت قراره 10 روز دیگه کوچولوی خوشگلمو ببینم. بی صبرانه منتظر اون لحظه هستم. خدایا از تو برای فرزند دلبندم و همه نوزادان در راه و کوچولوهایی که تو بغل ماماناشون هستن، سلامتی آرزو می کنم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

الهام
8 آبان 91 14:54
مبارک باشه المیرا جون خوش به حالت که صدای قلب نی نی رو شنیدی.منم در انتظار صدای قلب نی نی هستم ولی دکتر هنوز میگه زوده.فکر کنم هفته های 6 باشم .شروع تاریخ پری 16 شهریور و پایانش 23 شهریور بود.نی نی من اگه انشالله سالم باشه خرداد به دنیا میاد.تو وضعیت پری چطوری بود؟هفته چند دکتر سونو نوشت؟ من لینکت کردم عزیزم با اجازه